9. GIRO D’ESPOO AJETAAN 15. TOUKOKUUTA 2022

Teksti lainattu Giro d’Espoo nettisivuilta

Maantiepyöräilykauden vuosittain avaava Giro d’Espoo kerää kasaan pyöräilyn ystävät, lajin vasta aloittaneista aina kilpapyöräilijöihin. Reitti starttaa Espoon Tapiolan urheilupuistosta ja kulkee Espoon rantaraittia pitkin Kirkkonummen vaihteleviin mastoihin, josta jatketaan Kauniaisten läpi takaisin maaliin Tapiolan urheilupuistoon.

Giro d’Espoo –kuntoajossa on huomioitu kaikentasoiset pyöräilijät. Nopeusryhmiä vetävät IK-32 pyöräilyseuran kokeneet ryhmänvetäjät, jotka takaavat mukavan ja tasavauhtisen etenemisen reitillä. Nopeusryhmät alkavat vasta-aloittaneiden ja nautiskelijoiden 22km/h -ryhmästä aina kovempaan menoon tottuneempien 35+km/h -ryhmään. Näiden lisäksi ensimmäiseksi matkaan lähetetään kilparyhmä (lisenssikuskit), jotka kamppailevat Giro d’Espoo voitosta.

Giro d’Espoo huomioi myös perheen pienimmät. Giro d’Espoo-Perhepyöräily järjestetään kaikille avoimena ja maksuttomana heti kuntoajolähdön jälkeen. Matkaa perhepyöräilylle kertyy noin 10km.

Tervetuloa tutustumaan näytteilleasettajien pyöräilyuutuuksiin sekä nauttimaan mukavasta tunnelmasta.

Giro d’Espoo on nyt Suomen suurin yhteislähdöllä ajettava kuntoajo! Tervetuloa mukaan!

http://www.girodespoo.fi/

Olpolaiset, käykää ilmoittautumassa tapahtumaan SuomiSportissa.

Talvikilometrikisa 2022 on päättynyt

Olutpolkijat Team Maku Brewing on päättänyt vuoden 2022 Kilometrikisan talvikisailun sijalle 5 Tehosarjassa! Tänä vuonna mukana oli myös sähköavusteisella pyörällä osaa ottaneita, joten sijoitus tässä sarjassa oli 159.! Kiitoksia kaikille osallistujille! Nyt on oiva aika alkaa valmistautumaan kesällä järjestettävään Kilometrikisaan, joten palataan tässä aihepiirissä asiaan muutaman kuukauden kuluttua.

Olutpolkijat Team Maku Brewing has finished the Kilometrikisa winter race on the 5th position in the Tehosarja! This year we also participated to the Electrically Assisted series and the result on that one was 159th! Thank you to all the participants once again! Now it is a good time to start preparing for the summer Kilometrikisa which will be launched within the next couple of months.

Joukkueenne polki palkintosijalle Talvikilometrikisassa 2022. Onnea voittajajoukkueelle 🙂

Palkinnoksi lähetämme teille Vaude racelight L -satulalaukun. Palkinnot kisaan on lahjoittanut pyöräliike Move&Go.

Järjestäjiltä / From the Organizers

Kiitos osallistumisesta ja tervetuloa mukaan Kilometrikisaan 2022. 🙂

Some greetings from Kilometrikisa organizers:
You reached top 5 teams in your series, congratulations!

We will reward you with a Vaude racelight L saddle bag that has been sponsored by cycling store Move&Go.

Thank you for your participation and see you in the Kilometrikisa 2022 this summer!

Olutpolkijat arpoi palkinnolle vastaanottajan osallistujien kesken ja arpaonni suosi Ilkka J. Onnea!

The Kilometrikisa prize has been drawn and Ilkka J. was the lucky one this time, congrats!

Vuosikokouskutsu 24.1.2020

  • KOKOUSKUTSU
    Yhdistyksen vuosikokous 24.1.2020 klo 18:00

Olutpolkijat ry:n virallinen vuosikokous pidetään Vantaalla 24.1.2020 klo 18:00 alkaen osoitteessa Martinkyläntie 67, Vantaa. (4Safe Oy toimitilat)

Käsiteltävät asiat:

  • Jäsenmaksun summan suuruuden päättäminen kaudelle 2020
  • Toimintasuunnitelman esitys kaudelle 2020
  • Tulo- ja menoarvion esitys kaudelle 2020
  • Kauden 2019 tilinpäätöksen esittäminen ja hallituksen vastuuvapauden myöntäminen
  • Sääntömuutoksista päättäminen
  • Hallituksen puheenjohtajan valinta seuraavalle 2-vuotiskaudelle ja mahdollisten hallituksen lisäjäsenien nimeäminen
  • Toiminnantarkastajien valinta kaudelle 2020
  • Vuoden Olutpolkija äänestystuloksen julkistaminen ja palkitseminen
  • Seuran ansioituneiden jäsenten palkitseminen kaudelta 2019
  • Muut yleiset asiat ja kokoukseen esitettäväksi tuodut käsiteltävät aiheet (esitettävä hallitukselle 10.1.2020 mennessä)

Ja paljon muuta
Toivottavasti pääset mukaan !

Olutpolkijat ry:n puolesta Vantaalla 31.12.2019, Hallituksen puheenjohtaja Esa Lehtinen

 

Ilmoittautuminen kokoukseen TÄSTÄ 17.1.2020 mennessä

Vuosi 2019 lyhyesti

Kausi aloitettiin leikkimielisellä joukkuekisalla, eli ”Talvikilometrikisaan” osallistumalla. 10 hengen joukkueemme nappasi tehosarjasta pronssisijan.

Maaliskuussa oltiin korkeanpaikan leirillä Himoksella. Mahtava viikonloppu.

Huhtikuusta alkoikin sitten jo kisakausi maantiepuolella. Kisakausi huipentui SM kisaviikonloppuun, jossa OlPo:n Esko Lehtinen kävi pokkaamassa pronssiset mitalit niin aika-ajossa kuin maantiellä.

Mastercup kilpailujen osalta ylsi Esko tänäkin vuonna hopealle, ja kultasija meni valitettavan kaatumisen johdosta viimeisessä kisassa.

Kesäkuun viimeisellä viikonlopulla oltiin ”Savo Tourilla” Savonlinnassa. Hienoa maisemaa 150km ja mikäs sen hauskempaa kun voi sen vielä hyvässä porukassa polkaista. Ensi vuonna uudelleen.

Osa porukasta oli tänäkin vuonna Vätternin pyöräilyssä, ja varmasti myös ensi vuonna. Kokemuksena jotain mitä ei voi kuvailla. Se täytyy itse kokea. 24000 pyöräilijää samalla reitillä on ”pyöräilyn juhlaa”

Porukalla oltiin myös Giro Espoo:ssa sekä Helsinki Velotourilla. Velotourilla mentiin ihan turvallisuus etusijallakin omassa porukassa.

Osallistuttiin kesän kilometrikisaan 3:lla joukkueella joista parhaiten pärjäsi tehosarjaan osallistunut ”Team Maku Brewing” ollen sijalla 4. ”Team Biisoni” oli piensarjassa 13:sta. Hyvät sijoitukset, kun osallistuneita joukkueita oli yli 2500.

Pikkujoulut vietettiin Sääksjärvellä Marraskuussa. Viikonloppu oli ohjelmineen mahtava. Kiitos Jäsen Jyrkille joka hommasi kaikille mahdollisuuden testata erilaisia sähköavusteisia pyöriä.

Ja kohtahan alkaakin sitten 2020 talvikilometrikisa… Kaikille Jäsenille kiitos kaudesta 2019 ja oikein antoisaa pyöräilyvuotta 2020.

Nyt ollaan jo Heinäkuussa

Paljon on ehtinyt taas tapahtua. Porukkaa oli Esa Skytän järjestämässä kuntotestissä, Ajettiin Giro Espoo ja Forssan Suvi-ilta.

Ja sitten tietysti ”Savo Tour 2019”. Viikonloppu Savonlinnassa ja Lauantaina Puruvesi ympäri. 150 km aurinkoista maisemapolkaisua. Mahti reissu. Video löytyy tästä.

Jäsenmäärä jatkaa hurjaa nousemistaan, mutta ei tuo nyt mikään ihme ole tällä porukalla kun häärätään. Jos en jo olisi jäsen, niin välittömästi haluaisin liittyä!

Seuraavat tapahtumat ovat kuntoajot: Vuelta Vantaa ja Velotour Helsinki. Jäsenenä pääset osallistumaan valitsemaasi tapahtumaan ilmaiseksi. (Siis jo pelkästään tässä säästää olutpolkijoihin liittyessä n. 40€)

Seuran ajoasuja on tilattu jo kaksi erää ja jos vaan saadaan vähintään 2 tilaajaa/tuote, niin halukkaille tilataan lisää. Ajopaita 65€ ja housut 70€. Lisätietoja saa puheenjohtajalta.

Kesäisiä pyöräilypäiviä kaikille!

Kevät-tapahtumaa ja kilpailua

Olutpolkijoiden jäsenille pidettiin luento harjoittelusta Vantaalla 26.4. Esa Skytän vetämänä.

Paikalla oli toistakymmentä jäsentä kuuntelemassa ja innostumassa harjoittelusta. Skytän vetämät rasitustestit pidetään seuran jäsenille 10.-11.5.2019. Seuran jäsenet saavat testin -40% hintaan.

 

Simon muistoajo 28.4.

Kilpailu ajettiin tutussa ympäristössä Turussa. Olutpolkijoista paikalle kisaamaan lähtivät Esko ja Sami.

Esko oli omassa luokassaan hopealla. Onnittelut Eskolle!

Sami ei omassa lähdössään päässyt alkumatkan irtiottoon mukaan ollessaan pussissa. Irtiotto kantoi maaliin asti, joten kärkisijat menivät sivu suun. Sami maalissa lopulta 10:s.

Kisakausi siis avattu ja kokemusta jälleen tullut. Mukaan pääsee vaikka yksittäiseen kisaankin, sillä kilpailulisenssin voi ostaa myös yhteen kilpailuun. Mukaan vaan kokeilemaan.

Himos 15.-17.3 2019

Olutpolkijoiden kauden ensimmäinen korkeanpaikanleiri pidettiin Himoksella. Mukana oli 7 jäsentä. Oli jos jonkinlaista hiihtoa, sauvoittelua ja pyöräilyä… Rentoutuakin kyllä osattiin. Kyllä se pyöräilykin voi olla hauskaa !

 

Olutpolkijoiden kausi 2018 oli menestykäs

Olutpolkijoiden ensimmäinen kausi alkaa olla taputeltu ja paljon on saatu aikaiseksi.

Kilpailullisesti pärjättiin ”tulokkaana” aivan loistavasti:

– SM Hopeaa, Esko Lehtinen

– MasterCup kultaa, Päivi Grönroos

– MasterCup Pronssia, Sami Tenhunen ja Esko Lehtinen

Käytiin Keväällä Mallorcalla treenaamassa, vedettiin omalla porukalla Giro Espoo, vietettiin yhteisiä viikonloppuja ja jaettiin kokemuksia yhdessä. Ei ole tiedossa yhtäkään aktiivisempaa whatsapp-kanavaa kuin ”Olutpolkijat viihde”. Asiaa ja vähän sen vierestä, mutta aivan loistavaa viihdettä ja mukanaoloa !

Seura kiittää kaikkia jäseniään, sponsoreitaan ja tukijoitaan kaudesta. Vuosi 2019 tulee olemaan entistäkin hienompi. Takuulla !

”Pyöräilykin voi olla hauskaa”

 

Olutpolkijoille SM hopeaa

5.8.2018 pidettiin ikäryhmien SM kilpailut Jurvassa

Olutpolkijoista kilpailuihin lähtivät Sami Tenhunen (M40), Kari Lehtinen (M55), Jari Syvänen (M55), Päivi Grönroos (N40) ja Esko Lehtinen (M80).

Ensimmäisenä oli lähtövuorossa Seniorimme Esko joka ajoi aivan loistavan kisasuorituksen tuoden Hopeamitalin kovassa kisassa. Eskon keskinopeus kilpailussa oli huikeat 30,2km/h. Hatun nosto ja aplodit Eskolle joka aloitti harjoittelun vasta Huhtikuussa.

Tämän jälkeen oli epäonni mukana seuran kisaajien matkassa.

Päivi joutui keskeyttämään oman kisansa teknisen vian vuoksi, Jari kaatui loukkaantuen omassa lähdössään ja Sami sai valtavan krampin reiteensä 50km matkan jälkeen, joka pakotti hänet kävelemään 15 minuuttia. Näiden osalta oli siis kilpailu tai kärkisijat haihtuneet savuna ilmaan.

Kari pysyi omassa lähdössään pääjoukon mukana aina 30km ennen maalia, jolloin ”jalka ei vaan enää riittänyt”. Kari kuitenkin maalissa 10:s ja keräten arvokkaita Master Cup pisteitä.

Kokemuksia rikkaampana suunnataan kohti tulevaa !